28 Haziran 2010 Pazartesi

MURAT GÖĞEBAKAN YOLCULUK TELAŞINDA

Murat Göğebakan ile, son albüm ‘Âşıklar Yolu’nun ilk klibi ‘Kör Bıçak’ın televizyonda dönmeye başladığı gün buluştuk. Sanatçı, konser ve elbette seyahat telaşındaydı…



Yeni bir albüm, bir sürü konser ve seyahat demek… Yeni tanışıklıklar ve dostluklar bir de. Murat Göğebakan ile o pek sevdiği Anadolu yolculuklarını konuştuk…

Ama önce sanatçının dünya üzerindeki yolculuğunu hatırlayalım kısacık. 1968 Adana doğumlu Göğebakan; ilk, orta ve lise öğrenimini bu şehirde tamamlar ve 1986 itibariyle Hacettepe Üniversitesi Devlet Konservatuarı’na gider. Okul bitince bir yandan Çukurova Üniversitesi’nde öğretim görevlisi olarak çalışır, bir yandan da dergâh eğitimi ve gitar dersleri aracılığıyla hayata karışır.

1995 yılında hayallerini gerçekleştirmek ve albüm çıkarmak için İstanbul’a gelir ve fazla geçmeden ’Ben Sana Âşık Oldum’ albümüyle karşımıza çıkar. ‘Ben Sana Âşık Oldum’ ve ‘Kara Gözlüm’ parçaları herkesin diline dolanınca ve pek sevilince ’Sen Rahatına Bak’, ’Tek Suçum Seni Sevmekmiş’ ve ’Merhaba’ albümleri peşi sıra gelir. Artık tüm Türkiye tarafından tanınmaktadır Göğebakan. 2002’de çıkardığı ’Ayyüzlüm’ü, ‘Yaralı’ ve ‘Sana Olan Aşkım Şahit’ albümleri izler.

Geçtiğimiz yıl hayranlarını üzen hastalığıyla yollarını tamamen ayıran sanatçı, şimdilerde, yeni albümü ‘Âşıklar Yolu’ için yollarda. Bir şehirde değilse diğerinde mutlaka çıkacak karşınıza.

‘Âşıklar Yolu’ nasıl bir yoldan geçerek bize ulaştı?

‘Âşıklar Yolu’ projesi geçen yıl ağustos ayında başladı. Şarkıları yazmaya o zaman başladık yani. Albümün ele avuca geliş sürecinde Anadolujet bizi epey destekledi. Şimdi emeklerimizin meyvelerini toplama zamanı. Anadolujet’le birlikte pek çok şehrimizi gezeceğiz. Kayseri’den Yozgat’a, İzmir’den Samsun’a... Tüm yıl hareket halinde olacağız.

Haziran ayında nereleri ziyaret edeceksiniz?

Henüz tam anlamıyla netleşmedi ama Kayseri, Niğde ve Aksaray’a gitmeyi planlıyoruz. Yurtdışındaki sevenlerimizi de unutmuyoruz tabii. Ayın 15’inde bir Berlin seyahatimiz var örneğin.

Siz en çok hangi şehirlere gitmeyi seviyorsunuz? Konserler için…

Aslında tüm şehirleri seviyorum. Özellikle Anadolu’da. Hakikaten. Oradaki konserler İstanbul’dakilerden çok farklı oluyor. Nasıl desem; daha bir sıcak, daha bir paylaşımcı. Geçen hafta Diyarbakır'daydık örneğin. Çok keyifliydi. Dinleyiciler keyif alınca, mutlu olunca sen de keyifleniyorsun. Çok güzel anılarla dönüyoruz oralardan.

Tatil için nerelere gitmeyi tercih ediyorsunuz?

Hasankeyf. Her şeyiyle çok güzel bir yer. Dinlenmeye gittim, iş için gittim… Çok seviyorum orayı. O kadar güzel ki... Sonra Mardin ve Midyat. Sohbetleri, insanları, yöresel tatları çok seviyorum. Aynı şey Trabzon için de geçerli. Çok seviyorum orayı. Sohbet ve muhabbeti; sonra kahvede oturup çay kahve içmeyi… Sofralarına otururum, yemeklerini paylaşırım ve bundan büyük keyif alırım çünkü her şey inanılmaz samimidir orada. Yöresel konuşmaları dinlerim. Bir de Diyarbakır’ı çok severim. Herkes mutlaka gitmeli oraya. Eski Diyarbakır’ın 4 girişi var. Kapılarını kapattığı an dünya ile ilişkisini kesiyor şehir. Kendi içine dönüyor… Her kapının yanında bir hamam var ayrıca, arınıp giriyorsun şehre. Çok özel bir yer orası. Sonra Urfa...

‘Âşıklar Yolu’ albümünün çok satmasını istiyorsunuz. Geliriyle ilgili özel projeleriniz mi var?

Geçtiğimiz Aralık’ta Adana’da ‘Murat Göğebakan Altın Çocuk Okuma Salonları’nı açtım. Çocukluğumun geçtiği fakir bir mahallede... Orada, okumak isteyen çocukları gördüm. ‘Allahım lütfen bu albüm çok satsın!’ dedim kendi kendime. Hayatımda ilk defa bir albümün satmasını bu kadar çok istiyorum. Çünkü okul yaptıracağım. Bir çocuğu daha bu memlekete kazandırmak, bir tuğla daha koymak için elimden gelen her şeyi yapacağım. Bir tane albüm de sen satın al, o okulda senin de tuğlan olsun.

Okul nerede olacak?

Hiç fark eder mi? Yer önemli mi? Hiç değil. Önemli olan yaptırmaya niyetimizin olması. Var mı? Evet var. Her yol bizim, okuyacak çocuklar bizim. İhtiyacı olan herhangi bir yerde olabilir, niye olmasın? Nereye nasipse oraya yapacağız okulumuzu.

Albüm satışları nasıl gidiyor?

Şimdilik iyi gidiyor çok şükür.

Bundan sonra?

Yeni bir albüm düşünmüyorum. Eski şarkılardan oluşan bir ‘The best of’ yapacağım. ‘Ben Sana Âşık Oldum’ ve ‘Kara Gözlüm’ gibi sevilen şarkıların akustik versiyonlarını o albüme koyacağım.

JÜLİDE KARAHAN

ANADOLUJET/HAZİRAN

Hiç yorum yok: