25 Ağustos 2011 Perşembe

ZAGOR’U NASIL BİLİRSİNİZ?


Zagor güçlüdür, kuvvetlidir, vurdu mu devirir, bir sürü dostu vardır; herkes ona hayrandır. Mutluluk, gelecek kaygısı, eş ve aile… Zagor bunların hepsine boş vermiştir.



Geçtiğimiz sonbaharda, hatta tam olarak İstanbul Kitap Fuarı zamanında Türkiye’nin ağırladığı birbirinden değerli konuklardan biri Zagor’un çizeri Gallieno Ferri idi. Ferri hem imza verdi hem söyleşilere katıldı hem de sorularımızı cevapladı.

Çizgi roman maceranız nasıl başladı?

Bir çizer olacağım hiç aklıma gelmezdi aslında. Arazi projelendirme konusunda diploma aldım ve inşaat projeleri hazırlayan bir şirkette işe başladım. Bir ilan gördüm; ufak bir yayınevi çizgi roman yazarları arıyordu. Bir resim hayranı ve özellikle Amerikan çizgi romanlarının sıkı takipçisi olarak kimi denemelerim vardı. Onları yayınevine gönderdim. İlk çizgi romanım 1949’da Yeşil Hayalet ismiyle yayınlandı.

Peki Zagor?

Fransa’da bulduğum bir çizgi roman işi sayesinde 10 yılımı yurtdışında geçirdim. 1960’ta Milano’lu yayınevi Sergio Bonelli Editore ile tanıştım. Çizgilerim olgunlaşmış, önemli işler yapma zamanım gelmişti. Zagor, Sergio Bonelli’nin bir fikrinden doğdu. O yazdı, ben çizdim.

Zagor'un esinlendiği birileri var mı?

Başlangıçta Amerikalı aktör Robert Taylor’den esinlenmiş olabilirim ama zamanla karakter bana benzemeye başladı açıkçası.

Hâlâ çiziyor musunuz?

Zagor hayatımla bütünleştiği için çizmeye devam ediyorum ama daha az. Eskiden ayda 40 veya 50 sayfa çizerdim şimdi bu sayı 15’i geçmiyor. Onların da çoğu seriler için kapaklar ve özel sayılar.

Zagor’u bir kenara koyalım. En sevdiğiniz diğer çizgi roman kahramanları kimler?

Ben daha çok klasik Amerikan çizgi roman kahramanlarını seviyorum. Maskeli Adam, Flash Gordon, Brick Bradford, Phantom, Mandrake, Terry ve Korsanlar… İtalyan olarak ise Tex ve Corto Maltese.


GALLIENO FERRİ


1929’da bir jandarma memurunun üçüncü oğlu olarak dünyaya gelen Ferri’nin çocukluğu İkinci Dünya Savaşı yıllarında geçti. Arazi projelendirme konusunda diploma alan ve inşaat projeleri hazırlayan bir şirkette işe başlayan Ferri’nin hayatı bir gazete ilanıyla değişti. Yayımlanan ilk işi Yeşil Hayalet (1949). 10 yıllık bir yurtdışı deneyiminden sonra 1960’ta Milano’da Sergio Bonelli ile tanışan Ferri için o tarihten itibaren Zagor’lu yıllar başladı.


ZAGOR’UN ÇIĞLIĞI

1961’de doğan Zagor’un en önemli özelliklerden biri kendine özgü çığlığı. Çizgi roman karelerinde Ahyaaaak şeklinde geçen bu çığlık, Zagor’un telif hakları yüzünden değiştirilen ismi Ajax’tan gelen bir ünlem.

ÇİKO’NUN YETENEKLERİ

Yuvarlak yüzü ve komiklikleriyle tanınan Çiko aslında çok yetenekli bir ikinci adam. Acil durumları halletmekte üstüne yok.

ANTİ KAHRAMAN MISTER NO

Tam bir anti – kahraman olan Mister No, her türlü ahlaki anlayıştan uzak olmasına rağmen epey karizmatik ve etkileyici biri.

JÜLİDE KARAHAN

SKYLIFE / AĞUSTOS 2011

Hiç yorum yok: