26 Şubat 2012 Pazar

SANAT/HAYAT Mustafa Kemal'in 'Atatürk'süz ıslak imzaları

Galatasaray Lisesi'nden Nur Hamamı'na doğru inerken; sol tarafta Meşrutiyet Caddesi ve İngiliz Konsolosluğu, sağ tarafta ise Dudu Odaları Sokağı... O sokağın hemen başında, sağ tarafta yenilenmiş bir bina: Pera Mezat.

Bugün saat 13.00'te bir müzayede var orada ama çok mühim değil... Her zamanki gibi; paralar, madalyalar, efemeralar... Mühim olan, binanın kendini bir sürü şeye adaması; satış, sergi, teşhir, müzayede... Ayda bir de fuar; antika üzerine, bitpazarı tadında. Sahibi, Mehmet Gacıroğlu iddialı: "Sergi salonumuz hiç boş kalmayacak. Hat, antika, efemera, fotoğraf, gravür, hatta çağdaş sanat..." Hatta bir kulis bilgisi... Yapı Kredi Kültür Merkezi'nden bir görevli: "Kâzım Taşkent Sanat Galerisi ve Sermet Çifter Salonu kapandığından beri sergi açacak yer bulamıyoruz, belki burada bir şeyler yaparız..." Pera Mezat'ın resmî açılışı 8 Nisan'da. Aynı gün bir de müzayede... Ve işte o gün çok önemli belgeler çıkabilir karşımıza. Mesela Mustafa Kemal'in Atatürk soyadını almadan önce bizzat yazıp imzaladığı birtakım belgeler... Tam 14 parça ve şu anda her biri okumada...


***

Garsonun gelip geçmesi ve çatal bıçak sesleri

Alaçatı'da, 2011'in son aylarında, kısa soluklu bir caz festivali düzenlemişti. Çok iyi geçmiş olmalı ki ikincisi için yılın son çeyreği beklenemedi. Bu defa epey uzun soluklu olacak festival iki gün önce başladı. Bu akşam Kerem Görsev & Allan Haris var sahnede; Bu'ra Lokal'de. Söz konusu Kerem Görsev olunca... Geçtiğimiz günlerde yazdı zaten twitter'da: "Bu sadece müzikle ilgili değil... Zamanımız ve sağlığımız çok değerli. Geçmişte çok lüzumsuz tükettiğimi fark ettim, artık aklım başıma geldi." Görsev, üç ayrı albüm üzerinde çalışıyor şu anda. Biri, 2013'te bitmesi beklenen/umulan Tribute to Bill Evans projesi. Besteci, caz piyanisti, orkestra şefi ve aranjör; dünyanın yaşayan efsane müzisyenlerinden Alan Broadbent yazıyor. 6'sı bitti. İkincisi, Tribute to George Shearing projesi... Üçüncüsü ise Haziran'da Amerika'da quintet formatında çalınacak bir albüm... Kimi açıklamaları sebebiyle yobaz mısın diye eleştirilse de çok huzurlu Görsev şu günlerde: "İyi bir aile hayatım var ve bunu korumaya çalışıyorum. Eve geç gideyim, içip içip gezeyim... Öyle alışkanlıklarım yok benim. Uzun zamandır restoran, bar ve kulüplerde çalmıyorum. 25 sene çaldım öyle yerlerde. Ama birilerinin çan çan konuşması, garsonun gelip geçmesi ve çatal bıçak sesleri beni bezdirdi. Şimdi ne olursa olsun çalmıyorum. İnatçıyımdır ben. Bir şeye hayır dersem hayatta yapmam. Kolumu kesip yerim, kasaba minnet etmem. İçimdeki şeytanı yenmeyi her zaman başarmışımdır. Hele şimdi 51 yaşındayım, daha da olgunlaştım, maneviyatım arttı, dinginleştim. Hayat tecrübesi tabii. Rahatım şimdi. Keyfim yerinde. Biliyorum ki sadece Kerem Görsev Trio'yu dinlemek isteyenler geliyor konserime."

Bu arada, Alaçatı Belediyesi'nin desteklediği festival kapsamında gerçekleşecek iki etkinliğin-23 Nisan Kahvaltıda Jazz ve 13 Mayıs Sokakta Jazz-gelirlerinin bir kısmı HAYTAP Hayvan Hakları Federasyonu'nun öneri ve tavsiyeleriyle belirlenecek ihtiyaçlarda kullanılacak. Bahar ortasına kadar devam edecek festivale 10 bin kişinin katılması bekleniyor. Bilgi için: www.alacatijazzruzgari.com

Jülide Karahan

26 Şubat 2012/Zaman Pazar

Hiç yorum yok: