27 Ekim 2009 Salı

“CAZ HAYATIN KUTLAMASI”

Bu yıl 19. su düzenlenen Akbank Caz Festivali, ‘Şehrin Caz Hali’ sloganının hakkını vererek başladı. Festivalin en neşeli konseri 24 Ekim Cumartesi akşamı 21.45 itibariyle gerçekleşecek. Kamerun kökenli bas sanatçısı Richard Bona’nın deyişiyle o gün ‘İstanbul’u bir kutlama bekliyor.’ Kabına sığmayan bir kutlama…


Sahnede nasıl bu kadar neşeli olabiliyorsunuz? Genel olarak hayat size eğlenceli mi geliyor yoksa yalnızca sahnede mi geçerli durum?

Neşemin nedeni genel olarak müzik. Çünkü aslında müziğin kendisi eğlence. Ne zaman sahneye çıksam mutlu oluyorum. Sahnede müzik yaparken kendimi muhteşem hissediyorum, müzik benim için bir kutlama adeta. Aslında müzik yaparak yaşamı kutluyoruz. Yaptığımız türe bu nedenle caz diyoruz; caz bir anlamda hayatın kutlanması. Müzikle ilgili pek çok kişinin bilmediği şey; müziğin kendimizi daha iyi hissetmemizi sağladığı… Gerçekten müzik iyi hissettiriyor.


İlk gitarınızı beş yaşında bisikletçiden tel çalarak yapmışsınız. Bu tür denemeleriniz, yani enstrümanlarınıza müdahaleleriniz devam ediyor mu?

41 yaşında bisikletçiden parça çalabilir misiniz? Çocukken yapıyordum çünkü gitarıma malzeme sağlayabilmek için bu tek yoldu. Ama artık satın alıyorum ya da başkaları bana yeni, güzel ve özel gitarlar hediye ediyor. Yani çalmama gerek yok; ayrıca bunu yapsam sanırım hapse girerim. Şaka bir yana gitarımın sesinin daha iyi olması için birtakım oynamalar yaptığım oluyor hâlâ.


Kariyeriniz için dönüm noktası geçmişinizin neresinde saklı?

Beni ayakta tutan şey, hâlâ en sevdiğim işi yapıyor olmak. Müzik… 41 yaşındayım ve hâlâ Pazar sabahları büyükbabamın balafonumu çalmam için beni kiliseye götürdüğü 5 yaşımdaki halimde gibiyim. Dönüm noktası da o kilisedir. Orada oturup bekleyemiyordum, yani orada oturup insanları mutlu etmeyi bekleyemiyordum. Bugün de aynı şekilde hissediyorum. Bu nedenle bu işe bir şeyler geliştiriyormuşum gibi bakmıyorum. Hepimizin bir amacı var ve ben sadece çalmak için sahnedeyim. Eğer sahnede eğlenmezsem yapabilecek bir şey kalmaz. Para ve ün bunun yerini alamaz. Aslolan eğlendiğiniz o an. Ve bunun yerini hiçbir şey tutamaz.


JÜLİDE KARAHAN

Hiç yorum yok: