19 Temmuz 2011 Salı

ANTAKYA'NIN BAŞTACI: DEFNE

ADIM DEFNE, HİKÂYEM ESKİ. GÜZELLER GÜZELİ BİR PERİYKEN AĞAÇ OLDUM BEN. PEK MEMNUNUM HALİMDEN. MEMLEKETİM ANTAKYA’NIN BAŞ TACI, GEÇİM KAYNAĞI, KIYMETLİSİYİM. DAHA NE İSTERİM?

Dağlık tepelik yerlerde kimseye minnet etmeden bir başıma büyür, kemale ererim. Ufak tefeğim ama gücüm kuvvetim yerinde; öyle ki dört mevsim yemyeşil kalır yapraklarım… Yenilmem içilmem ama kokumda ayrı, yapraklarımda ayrı, tanelerimde ayrı mucize… Hepsi güzellik üzerine. Geçmişime gelince; dediğim gibi su perisiydim eskiden.

Zeus’un oğlu Apollon beni, ben kaçmayı sevdim. Çayırlardan, meyve bahçelerinden, ormanlardan geçtim, tam yakalanacaktım, toprağa sokuldum ve toprak ana, önce sakladı beni. Yakarışım kabul, gövdem ağaç, ayaklarım kök, kollarım dal, saçlarım yaprak oldu. Apollon yapraklarımdan çelenk yaptı başına. Tarih boyunca nice kahramanın başında taç oldum; şimdi memleketim Antakya’nın baş tacıyım.

***

DEFNE SABUNU

Sabunun temel malzemesi defne yağı ve zeytinyağıdır. İçinde meşe külü, killi toprak suyu ve kaya tuzu gibi sabunlaşma yardımcıları dışında hiçbir katkı maddesi olmayan karışım; kaynar, sabunlaşır, kalıplara dökülür, kare kare kesilir. Sonrası upuzun bir kuruma süresi…

JÜLİDE KARAHAN

SKYLIFE / TEMMUZ

Hiç yorum yok: