19 Haziran 2011 Pazar

Şevval Sam: Adıyaman’da Gözlerim Tatilde

Baharı, Kayıp Köpek isimli filmin çelimleri için Adıyaman’da geçiren Şevval Sam şöyle anlatıyor şehri: “Uçsuz bucaksız bir alana bakıyorum; rüzgâr esiyor, buğday tarlalarında deniz dalgaları oluşuyor. Başımı kaldırıyorum, üzerimden kırlangıçlar geçiyor. Masmavi sular, gelincikler, sarı çiçekler, mis gibi bir hava...”

Günlerden; güneşin kendini gösterdiği, baharın nihayet geldiği anneler günü. Şevval Sam çiçekli eteğinin tozuyla Adıyaman’dan gelmiş. Orta bir Türk kahvesi söylüyor ve anlatmaya başlıyor…

Ne yapıyorsunuz Adıyaman’da?

Film çekiyoruz. Belçika Türk ortak yapımı bir film, ismi Kayıp Köpek. Yönetmeni Bülent Öztürk.

Adıyaman’ı mı anlatıyor?

Hayır, fonda Adıyaman olsa da hikâye evrensel; dünyanın herhangi bir yerinde geçebilir. Bir kadının hikâyesi… Filmin ismi Kayıp Köpek; bu da biraz metaforik. Filmde, köydeki çocuklardan birinin köpeğinin kaybolmasıyla gelişen bir kurgu var. Ama öze indiğimizde bir kadının kendi içinde özgürleşmeye çalışması ve bunun için mutlak doğru ve mutlak kötüye ihtiyaç duymamasının hikâyesiyle karşılaşıyoruz. Dünyanın herhangi bir yerinde aynı duyguyu yaşayabilir bir kadın. Yalnız Adıyaman’ın coğrafyası inanılmaz. Bir an çorak bir bozkır, bir an dev gibi bir orman, bir an bomboş tepeler, bir an dopdolu gelincik tarlaları… Öyle yerler var ki inanamıyor insan, burası neresi böyle diyor.

Twitter’a da “Adıyaman çok güzel. Her yerde gelincikler, papatyalar, sarıçiçek tarlaları…” yazmışsınız.

Evet, çünkü bende müthiş bir etki bıraktı. Her önüme çıkana Adıyaman’ı anlatıyorum. Hiç duymadığım bir kuş ötüşü duydum mesela orada, hemen kaydettim. Kuşu uzaktan gördüm, ismini bilmiyorum ama çok kendine has, ritmik bir ötüşü vardı. İnanılmaz büyük bir tabiat hayranlığı içindeyim. Şehirden biraz uzaklaşınca inanılmaz güzelliklerle karşılaşıyor insan. Tabii, tarihsel ve yöreye özgü güzelliklerle… Şehirlerde uzağı göremiyoruz, mesafe algımız kısıtlanıyor; her yer bina. Oysa gözün uzağa bakmaya da ihtiyacı var. Gözlerim tatil yapıyor Adıyaman’da. Uçsuz bucaksız bir alana bakıyorum; rüzgâr esiyor, buğday tarlalarında deniz dalgalanıyor. Başımı kaldırıyorum, üzerimden kırlangıçlar geçiyor. Leylekler görüyorum. Masmavi sular, gelincikler, sarı çiçekler, mis gibi bir hava. Baraj gölünün kıyısındaki Akpınar Köyü’nde yapıyoruz çekimleri. Köylüler bize köy yumurtası getiriyor; yoğurtlar, peynirler, tereyağları, maydanozlar, naneler… Valilik ve belediye de çok destek oluyor. Çok mutluyuz orada.

Ekip çok mu küçük?

Yetkin Dikinciler, ben ve Adıyamanlı ufak bir kızımız var filmde. Kalabalık bir kadro değil. Tamamen kendi imkânlarıyla çekilen ama topraklarımızda var olan tarihsel ve kültürel güzellikleri görünür kılan bir film Kayıp Köpek. Yönetmenimiz Bülent Öztürk 16 yıldır Belçika’da yaşasa da aslen Urfalı. Nemrut’ta da çekim yapacağız. Kayıp Köpek yönetmenin ilk filmi, hatta mastır projesi. Kısa film olmalıymış aslında ama senaryosu okulda çok beğenilip destek alınca uzun metraja dönüşmüş. Senaryo güçlü, anlatım güçlü; yönetmenime güveniyorum. Zaten güvenmeseydim filmde yer almazdım. Çünkü çok seçiciyim ben. Sırf kendimi beyaz perdede göreyim diye olur olmaz projelere evet demiyorum. Belki de o yüzden 17 yıllık meslek hayatımda çektiğim ikinci uzun metrajlı film bu. Gerçi sanatçı için erken ya da geç yoktur. Her zaman doğru zaman. Yeter ki seçimler doğru olsun.

***

“SEN SES AKTRİSTİSİN”

Pek çok farklı tarzda şarkı söylüyorum. Alaturka, deyişler, arabesk, halk türküleri, Karadeniz türküleri, farklı etnik dillerde şarkılar… Bana tek bir tarz yetmiyor. Müziği geniş bir yelpazede algılıyorum. Bir arkadaşım bana “Sen ses aktrisisin galiba” dedi. O tabir çok hoşuma gitti. Müziği biraz oyunculuk gibi algılıyorum.

***

AİLEMİZDEN BİRİ

11 Kasım 1973 yılında İstanbul’da doğan Şevval Sam Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü’nde okudu. Şarkıcı Leman Sam’ın kızı olan sanatçı; Süper Baba isimli dizideki Deniz rolüyle hayatımıza girdi. Gülbeyaz isimli dizide ise ailemizden biri oldu.

***

KONSERLER
Haziran’da Essen ve Kopenhag’da konser verecek Şevval Sam, Temmuz’da annesi ve ablasıyla birlikte İki Kız Bir Ana isimli projeyle Harbiye Açıkhava Sahnesi’nde olacak. Ayrıntılı bilgi için: www.sevvalsam.com.tr

JÜLİDE KARAHAN

ANADOLUJET / HAZİRAN

Hiç yorum yok: